Fotboll och kräftskiva



Åh vad härligt, lördagsmorgon = sovmorgon !

Pyttsan trode jag ja,  i det här huset var det ju fotbollsmatch, igen!
Den här gången var det husse och Martins lag, Sturefors IF P-90/91 som skulle spela kl. 11.00 mot Linghems SK, även lillhusse" Jacob skulle vara med, han och hans kompis Gustav får hoppa in då och då när det behövs folk, dels för att lära men också för att de tillför en hel hel del även att de är 3 år yngre.


Telefonen började ringa vid 9-tiden, - jag är sjuk,  -när var det samling ? osv. 
Vid  10-tiden och efter en kombinerad frukost-telefonterror är det så dags för samling. Det är naturligtvis en del nerver inblandade straxt före match och matte håller på att få ett anfall varje gång för hon har tre stycken "virrpannor" som springer omkring om undrar - var är min matchtröja, -jag hittar bara ett benskydd, - varför är tejpen alltid slut, - kan någon massera mitt lår med tigerbalasam ? Dessutom brukar jag också bli lite hispig då jag tydligt märker att något är på gång och gärna vill följa med.

Matte  pustade ut en stund innan hon och jag promenerade till IP (Idrottsplatsen). Det är så vackert så det nästan gör ont i vår lilla by, speciellt den här årstiden.



Vi träffade Gustavs mamma, pappa och brorsa Oscar som är min favoritkille. Det blev korv med bröd och fika med glass och solen sken som aldrig förr.


Matchen slutade med hemmavinst 7-0 och Gustav fick göra två mål, härligt Gurra !!!!!!!!!!!
Här är några bilder efter matchen på lagen, Martin och Jacob.


Väl hemma igen somnade matte och jag i var sin stol i uterummet fast vi låtsades att vi såg på friidrotts EM =-O

Senare på kvällen inföll familjen Selins årliga kräftskiva. Det är familjen som sedvanligt äter kräftor, räkor, vitt bröd och mattes hemgjorda currysås.
Det finns en tradition som inte får brytas nämligen kräfthattstävlingen ! Det började med att de hade glömt att köpa hattar ett år och då bestämdes att alla fick göra var sin hatt. Ett år hade alla fyra hockeyhjälmar !
I år hade fantasin flödat och här ser ni  en manliga delen av familjen.


Hej hopp !
Lowa






Kvällens fotbollsmatch



Jag har fått förmånen att vara lagledare för Jacobs fotbollslag Sturefors IF P-93. Ett gäng oerhört duktiga fotbollskillar. Eftersom jag är en riktig fotbollsnörd var det inte något svårt beslut när jag fick förfrågan om lagledarrollen.
Fotbollsserien har nu vänt och det är dags för returmöten. I kväll var det så dags för våra killar att möta Zeros P-93  från grannstaden Motala.
Grabbarna var riktigt taggade efter ett lååååångt sommaruppehåll. I år har vi också valt att inte åka på någon cup varför uppehållet blev extra långt.

Sturefors IP visade sig från sin bästa sida med vacker solnedgång och Stångån i bakgrunden. Här kan jag sitta och bara njuta och uppleva lugnet. Jag åker ofta hit och tittar på någon match även om "mina" killar inte spelar. Jag tar en kopp kaffe och pratar lite med folk, det är avkoppling det, inte någon tvättmaskin eller dammsugare så långt ögat når.






1. Jag fick också följa med ikväll även om jag gärna stannat hemma i fotöljen =-O
2. En hel del hade hittat till Sturefors IP ikväll såväl Stureforsare som Motalabor.
3. Jacob med nr 11 på ryggen och kaptensbindeln på plats.
4. Vid halvtidsvila var resultatet 3-0 och grabbarna kunde vara nöjda med sin insats så här långt

Fotbollshälsningar Annika

PS. Vi vann med 4-1 !


Biokväll



Så har första veckan på jobbet har avlöpt utan större missöden. Vi har varit halv styrka den här veckan, det har varit ganska lugnt på telefonerna men som vanligt under semestertider är det ett oavbrutet letande efter handlingar och mycket funderande och klurande hur de semestrande kollegorna har tänkt, eller i värsta fall, inte tänkt ! 

Miches sista semestervecka avslutades redan på torsdagen eftersom han fick sticka till Norge och Trondheim Spektrum på jobb redan på fredagen vilket betydde att jag och grabbarna blev ensamma över helgen och en bit in i nästa vecka.
Idag  passade vi på att gå på bio, något vi gör på tok för sällan. Stora torget i Linköping flödade av semestrande månniskor som ville ta en sista ölkväll innan slaveriet började igen.

Vi gick till Astoria och killarna såg

De gav den en 3.a på en 5 gradig skala.

Och jag tittade på en lite mera "mamma-vänlig" film.

Min film fick också en 3:a. Det var bra rollprestationer men vem vill gå på bio och titta på när två grälar i 1 timma och 45 minuter? Den underhållningen kan man ju stå för själv :-O

//Annika

RSS 2.0