Mammas stora pojke

Det skall vara rättvist här i världen och här om dagen berättade jag om min "lilla" pojke och då är det inte mera än rätt att ni får veta lite om min "stora" son.

Han är en självständig herre och sticker ut lite lagom uppkäftigt i både sinne, klädsmak och musik.
Han har svart spretigt hår, alltid klädd i svart och ser precis ut som det penntroll som jag lekte med när jag var liten!
PS Han luktar lika gott också :-)


Kvällens höjdpunkt

Ikväll bjuder jag familjen på följande:

Snabba laxen
4 personer á 6.5 pts (lägg till för potatis, ris, bulgur etc)

4 bitar lax á 125 g (ca 10% fett)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
200 g 10% feta
1 dl turkisk yoghurt (10%)
½ tsk timjan

Sätt ugnen på 225 grader. Förbered potatisen, eller riset eller vad du vill ha i och sätt på platta.
Lägg laxen på ett ugnsäkert fat. Salta och peppra.
Rör ihop yoghurt, feta och timjan med en gaffel och fördela ostsmeten på laxen.

Stek 12-15 min mitt i ugnen tills osten börjar få färg och laxen känns färdig.

I morgon gäller det, håll tummarna


Viktväktarna here I come!

Efter att jag funderat i tre sekunder skickade jag ut ett mail till mina arbetskamrater och undrade om någon hade lust att följa med till Viktväktarna?
Vi var fem stycken något överviktiga som travade iväg för invägning onsdag 6/2.

Jag vägde in på 83,4 kg och har därmed 22 points att fördela/dag.
Vecka 1: -0,4 kg
Vecka 2: -0,9 kg

Återkommer på onsdag med info om veckan resultat.
Ikväll bjuder jag familjen på detta:

Fetaostgratinerad kycklingfilé

2 pers á 7,5 pts

50 gr 10% fetaost
1 dl 15% lätt fraiche
2 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
potatis
timjan
salt

Rör ihop fetaost, fraiche och vitlök och bred över kycklingfiléerna.
Gratinera i 200 g i ca 35-40 minuter.
Servera med klyftpotatis kryddade med timjan och salt.


 


Mammas lilla pojke...

Nu har jag och maken följt våra grabbars framfart på fotbollsplanen sedan de var sex år.
Den äldsta la skorna på hyllan för två år sedan. Han har problem med sina knän och så dalade intresset.

För lillebror är det däremot enbart fotboll som gäller. Han bytte moderklubben Sturefors IF mot storsatsande konkurrenten BK Kenty inför säsongen. I lördags var det så dags för första träningsmatchen i den "vita" tröjan. Jag har lite svårt att acceptera att han bytt rött mot vitt men det är bara att "tugga i sig" och vara glad :-)
Nu visar det sig att det är precis lika trevliga och bra människor runt grabbarna i nya klubben som i den gamla så det kommer att bli perfekt.


Foto: Ulf Gisslander
image88


Favoritsmycken

Förrutom parfymer tycker jag om smycken........
De skall vara diskreta men ändå tuffa. Just nu är jag helt insnöad på en serie från bjÖrg jewellery.

Armbanden är tre till antalet, hårda silverringar i obestämd form med 1,2 och 3 pärlor.
En dubbelring även den med två pärlor använder jag på långfingret Nu är jag lite sugen på ett par örhängen......
Jag skall fundera en stund till...........
Titta och njut!




//Annika

RSS 2.0