Jag längtar efter husse !!

 +  = SANT

Ingen i det här huset verkar förstå att jag saknar min husse. Det är ju han som bestämmer och nu när han är borta blir det helt rörigt i mitt lilla hundhuvud!

Han är långt uppe i Haparanda och ser till att svenskar, finnar och ryssar får ett eget IKEA.
Om du klickar på länken så ser du hur bygger har fortlöpt.

Jag sover visseligen i hans säng, som vanligt, men jag brukar ju alltid vakna på morgonen och pussa på honom, och nu ligger han inte där. Matte luktar inte lika gott....men får duga.
Visseligen sköter "farmis" (husses mamma) och matte mina promenader men jag vill ju busa, sparka fotboll och latja med MIN HUSSE!!

De påstår att han skall komma hem på torsdag, vi får väl se. Jag brukar inte vara så mycket för att "svassa" för människor som lämnat mig i sticket, det är svårt att spela svårfångad så framåt nästa helg är jag nog bästis med husse igen.

KOM HEM  INNAN JAG BLIR GALEN

//Lowis

Biokväll



TV utbudet denna lördag var lika dåligt som vanligt. Det fick bli en biosväng istället-
Som vanligt har vi lite svårt att enas om en film, vi delade upp oss och var nöjda.



Jag såg Djävulen bär Prada med bl a Meryl Streep.
En bra "mammafilm", behållningen var ju naturligtvis Meryl Streep som på ett enastående sätt gestaltar den hämska chefredaktören Miranda Priestly som håller hela modemagasinet Runway i ett strypgrepp.
Birollerna som hennes kuvade assistenter är också värda ett pluspoäng. Helhetsintrycket av filmen är ändå "sådär" ingen man kommer att lägga på minnet alltså.


Killarna valde den svenska filmen FOU = FörOrtsUngar
De gav den bra betyg, bättre än de förväntat.
Bra roller med bla Dogge Dogelito som kassör i ICA butiken (lite oväntat kanske).

Väl hemma väntade en potatisgratäng och stekta fläskkotletter. Det smakade bra och efter ett glas rödvin  somnade jag som vanligt i andra halvlek av La Liga matchen (Valencia- Bilbao).

/Annika

Allt på en gång

 +  = FALSKT


Så har mannen åkt tillbaka till Haparanda för att slutföra de sista 3 veckorna. IKEA inviger den 15 november och sedan bär det söder över.
Den här veckan var ingen höjdare men det kan bara bli bättre.....

* Söndag: När jag häller av potatisvattnet halkar locket åt sidan och vattnet forsar ut över min mage. Av med kläderna och in i duschen, spolade kallt vatten i 20 minuter sedan  stod jag inte ut längre.

* Måndag: Arbetskamraterna tvingar mig till vårdcentralen med min brännskada, 7 cm lång och 4 cm bred, full av blåsor. Som grädde på moset hade jag fått P-böter, 400 spänn.

* Tisdag: Snön vräker ner utanför fönstret och jag har naturligtvis sommardäck. Ringer till Däck-Pelle klockan 5.30, fick tid nästa måndag, skall jag halka mig fram en hel vecka ? Packar in däcken i bagaget ifall någon vänlig själ uppenbarar sig :-)

* Onsdag: I snöstorm och med vinterdäcken i bagaget kommer jag dock till jobbet. När jag skall åka hem startar inte bilåbäket, massor av lustiga lampor lyser på instrumentbrädan och sedan får bilen tuppjucket, larmet går igång, alla lampor blinkar, centrallåsen öppnas och stängs. Själv sitter jag i bilen, stelfrusen och fattar ingenting. Det fick bli bärgare till verkstaden och skjuts av svärfar (vad gjorde jag utan mina svärföräldrar?), fixade även hyrbil och var hemma vid 22 tiden, tack för mobilitetsgarantin som träder in när man servat bilen regelbundet för dyyyyyyra pengar (jag lovar att aldrig svära över den igen).
  
* Torsdag: LUGN

* Fredag: Halv arbetsdag ! Hämta bil (grabbarna på verkstaden hade skiftat mina däck, änglar finns!!) och lämna tillbaka hyrbilen. Brännsåret såg fint ut sa syster på vårdcentralen, skönt.

Ja, jag vet att jag åker SKODA, nu fick alla BMW ägare på jobbet vatten på sin kvarn men det bjuder jag på !

/Annika

RSS 2.0