Milan Baros är bäst.....



Så var det slutspelat för de blå-gula.
Men som matte säger, - det är nu VM börjar när agnarna är sållade från vetet. Vet inte vem som är agn och vem som är vete.......



Min absoluta favorit är Milan Baros, Tjeckien,  för han och lillhusse hade lika  fina blåa Nike-fotbollsskor för 3 år sedan. Lillhusse Jacob, då 10 år,  köpte sina i London för egna sparade pengar och var helt ensam i hela Östergötland med dem, snacka om stolt..... Nu hänger de på väggen som ett minne.

Så tycker jag att David Beckham är bra men Svennis borde byta frisör, Christian Ronaldo vill man pussa på när han blir arg eller besviken för då gråter han, som en liten valp.
Om italienarna tycker jag inte alls, matte säger att de slänger sig så fort de får en tackling och sedan vrider sig som kolmaskar på planen......nej tacka vet jag skottarna (fast de är ju inte med i VM) de fortsätter att springa även om blodet sprutar, snacka om envisa, matte säger att det sitter i hårfärgen ;-)

Midsommar firade vi hemma eftersom småhussarna ville så. Det blev promenader och bad. Jag har badat nästan varje kväll under midsommarhelgen. Tänk att det är så kul att dyka och simma, fast jag hoppar inte i före småhussarna jag vill ju ha sällskap.
Igår kväll hade två danska båtar lagt till vid min badbrygga, de hade förvillat sig in i Stångån via Göta kanal. Trots att de ankrat nära varandra lyckades jag klämma mig mellan dem och göra ett schnauzerhopp i pik, de såg något förvånade ut. Jag tror de förväxlade mig med Ulrika Knape.

Ha det gott
Fotbollslowa

PS. Portugal vinner VM




Zlatan är bäst....



Så var det vardag igen. Helgen har för min del varit lugn. Jag älskar att vandra runt i trädgården och provligga gräsmattan lite här och där. Småhussarna har varit på rollspelskonventet LINCON från morgon till morgon (!) men även hunnit med att spöa både Brokinds IF med 8-0 och Vidingsjö med 3 -0. Jag älskar fotboll om det inte regnar, sköter jag mig bara en aning brukar det sluta med en "trasig kov" från Siffetkiosken.

Grillen har också varit flitigt använd. De brukar börja redan vid Valborg och sedan håller de på långt in på hösten. Matte har VM-rustat uterummet också det betyder att TV är på plats och att dynorna är ordentligt "fluffade", filtar på varje stol och naturligtvis massor av ljus. Här kommer vi att tillbringa ett antal timmar antar jag.



Så här såg jag ut förra gången det begav sig :-O
Matte och husse säger att det betyder otur om inte hela familjen har landslagströja. Det skall bli intressant att se när de klämmer ner sig i st. 130 cl. Det är nämligen lillhusse Jacob som förser oss alla med tröjor (han har ett helt lager).

Zlatan är bäst!

Lowis





RSS 2.0