Nyårsdagen



Så är det då ett nytt år, igen.....
Nyårsafton firade jag med flocken hemmavid. De lagade festmat tillsammans och sedan smällde de rakterer och skålade i champagne/pommac.

Menu
Fördring med tilltugg: Crostini med pesto
Dryck: Champagne till matte, whiskey till husse och cola till de yngre förmågorna
Varmrätt: Helstekt oxfile, potatisgratäng, kantarellsås och medelhavssallad
Dryck: Rött vin till de äldre och cola till de yngre
Desert: Gräddig vaniljglass med varma hallon

Jag fick faktiskt smaka resterna och det var smaskens !!

Mina första nyårsaftnar tillbringade jag under husse och mattes säng men för 3 år sedan fick jag vara med när småhussarna smällde och det var ju skitkul! I år blev jag kopplad eftersom jag inte kunde hålla tassarna borta utan bet tag i en smällare som var antänd :-O
Jag ylar och gråter för jag tycker att det ser så kul ut när de far iväg och piper.
Av två onda ting säger matte att detta är vär besväret, jag lider ju i alla fall inte......fast alla andra kanske gör det?

Nyårsdagen startade som de flesta helgdagar med en rejäl promenad på 8 km.
Här är några bilder över vår vackra trakt, matte måste alltid stanna vid ladugården i Risnäs by för att lukta och hälsa på korna (hon skall bli bonde i sitt nästa liv).



Håll till godo och ha ett fortsatt bra år!
Lowis

RSS 2.0