Noll till Ett




Jag är en humörmänniska ut i fingerspetsarna ! Det betyder oftast att allt är svart eller vitt. Jag älskar att uttrycka mig i ord men bara när jag känner för det. Så är det även med musik, jag lyssnar ofta och gärna men bara när jag...just det, är på humör.

Hösten har kommit till oss östgötar på allvar. På bara en vecka har alla löv på hagtornshäcken som omger vårt hus blåst bort, det blir grått, trist och blött. Helgen har dock varit riktigt härlig med hög luft och blå himmel även om lördagen var något blåsig. Vi har avverkat två milslånga promenader, häääärligt.

Mannen är på jobb i Haparanda. Han har avverkat 3 av de 6 veckorna. Han kom hem en sväng i torsdags och åker i morgon igen. När man vet att saker och ting har en ände går det ganska bra även om det är jobbigt att allt hem-ansvar ligger på bara mig. Just nu är det gymnasieval för 16 åringen som gäller. Det är inte lätt att ge råd, försöker mest att lyssna och låter honom göra sitt eget val. Jag har ju lite svårt att vara tyst men här gäller det att bita sig i läppen och räkna till 10, var och en måste få göra sina egna misstag även om det svider i modershjärtat. Eftersom han är en mogen och smart kille vet jag att han kommer att välja rätt !

Jag slutar där jag började. På ett av mina spinningspass (går på tre/vecka) har vi en nedcyklingslåt (Ett till Noll) av Bo Kaspers orkester som får mig att le varje gång, den måste handla om mig ;-)

Kram
Annika

För henne är det svart och vitt
Det är helvete och himmel
Är marginalen eller mitt
Det är sömnen eller svindel
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

För henne är ont och gott
Det är allting eller inget
Det är kyssar eller spott
Det abstrakta eller tinget
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

För henne er det dag och natt
Det är solen eller månen
Det är tårar eller skratt.
Norra Nordland eller Skåne
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

Och fästan det är upp och ner
Kan jag ändå konstantera
Att vi får varann att le
Att det verkar att fungera
-Att jag famlar omkring utan koll
Jag famlar omkring utan koll
Jag famlar omkring utan koll
Mellan ett och noll - Ett och noll.

RSS 2.0