Ny favoritbutik

För en tid sedan tillbringade jag en vecka i Visby å arbetets vägnar.

Där låg en underbar butik vid namn Fåfäng. Direkt när jag blev över tröskeln till denna lilla värld slog den emot mig....en fantatisk doft som jag trodde att någon kund bar men så stod den där i hyllan och bara väntade på mig! Märket är Dsquared2 och Wood heter doften.

Luft är inspirationen för toppnoten, där vit gran, ambra och mysk förenar sig i en klar toppnot som symboliserar den kanadensiska luften.
Vatten är inspirationen för mellannoten.
Violblad och blommor tillsammans med ett vattenackord skapar en intensiv och krispig mellannot, vilket ger doften vitalitet och kraft.
Trä är grunden för doften och ger doften dess unika basnot.
Djupa noter som vetiver och cederträ ger doften en karaktär av manlighet och elegans.





I samma underbara butik inhandlade jag även ett favoritarmband från J Dauphin.

Lyxigt armband av mjukt läder och stora släta ringar i silverfärgad metall. Känns både rock´n roll och klassiskt elegant.


Pris: 1 350:-

Fotbollsbild



Måste bara lägga in en bild på yngsta sonen, i vit tröja, tagen av Ulf Gillsander vid derbymatchen i P15 Elit mellan Hemgårdarna BK och BK Kenty.
Resultatet ? 1-0 till HBK men det blir ju ett returmöte!
Det känns fortfarande konstigt att se sonen spela i vit tröja efter alla år i rött. Man vänjer sig säger maken :-o

PS. 14 741steg idag!

image89


Målet är nära!



Nu har jag minskat 7,0 av målet 7,5 kg!
Jag hoppas att jag når det redan nu på onsdag som är nästa invägningsdag. Det har inte varit ett dugg jobbigt och jag mår så mycket bättre, på många olika sätt.
Jag tror att jag skall förlänga till -10 kg eftersom vi har en stegtävling på jobbet som slutar 15 juni och det vore ju dumt att inte åtnjuta det som lååååånga promenader för med sig. Så upp till bevis - 10 kg senast 15 juni!!!!

Nu när det är behaglig värme ute så kan man ju trimma hunden utomhus.
Jag gjorde en insats i veckan, det tog ca 2 timmar och då gjorde jag bara det nödvändigaste, skulle behöva trimma ner henne helt men orken och tiden fanns inte.

Äldsta sonens rum är färdigrenoverat, svarta läderliknande tapeter, svarta sängkläder, vitlaserat paneltak med infällda spotar och en ny breeeed säng, nice!

För egen del är jag sugen på att investera i det här underbara smycket från Efva Attling, *me like*

RSS 2.0