Den är min!





Förra veckan blev den min!!!!


Det var jag värd!




Idag gick jag med bestämda steg in till en av stadens guldsmeder och pekade med hela handen, DEN SKALL JAG HA!
Så nu är jag stold ägare till det halsband som jag så länge suktat efter..........

//A


Den blomstertid nu kommer



Så har sönerna slutat skolan och ett välförtjänat sommarlov har börjat.
För egen del startar semesterna vecka 29. Då bär det av till Göteborg där yngsta sonen skall spela Gothia Cup. Jag och min man lyxar till det med en vecka på Gothia Tower. Det blir vår sommarsemester. Äldsta sonen blir hemma och tar hand om hus och hund, farmor och farfar servar med några luncher och lite allmän stöttning.

Under våren har jag haft fullt upp med försäljningen av "min" sommarstuga. Den byggdes av min pappa samma år som jag föddes och jag har tillbringat alla mina somrar där fram till 16-årsåldern.

När min mamma gick bort 1982 fick jag den i gåva. För egen del har de flesta besöken där varit ångestframkallande. Först och främst tror jag att det beror på att jag tillbringat så många somrar där i ensamhet (inga syskon eller lekkamrater) sedan har jag känt ett enormt ansvar mot min pappa att behålla det för hans skull.

Äntligen har jag så kommit till insikt att det är jag som bestämmer  vad jag måste och inte måste. I vintras bestämde jag mig att nu skulle den säljas. Familjen kan få många semesterresor för den köpeskillingen och det är ju det vi tycker är kul så varför lägga pengar och tid på något som man inte får något tillbaka av?

I april drog det igång med röjning av tomt och hus, fotografering, visning och budgivning. För två veckor sedan blev det klart. Ett mycket trevlig par här i från sta´n köpte det och de verkar genuint intresserade och glada. De vill gärna ha fotografier och historian bakom. Med en pappa som varit amatörfotograf med eget labb blir det inte så svårt, det finns en uppsjö att gräva ur!

//Annika



RSS 2.0