Hundutställning



Jag kände på mig redan i går morse att allt inte stod rätt till ! Det liksom låg i luften även om matte denna morgon var ovanligt lugn och fin.

Efter frukost bar hon in min bur i bilen. Aha hunduställning tänkte jag, det kan hon fetglömma. Hon fick jaga mig två varv runt huset innan jag gav med mig och hoppade in i buren. Det var länge sedan jag behövde sitta i buren men eftersom matte och husse är så känsliga för hundar som övar längdhopp under pågående körning tyckte matte det var bäst.

Det var ingen längre resa den här gången. Norrköping och Himmelstalunds sportfält var målet. Det var mycket riktigt hundutställning men matte lovade att jag inte behövde vara med utan att vi bara skulle titta.

Vädret var perfekt för utställning och prick 09.00 drog bedömningen i ring 3 igång. Oj vad många hundar och människor som vi kände. Ingegerd, mattes trimningsinstruktör, skulle ställa ut ett antal av sina dvärgschnauzrar. Jag skall förresten bo hos Ingegerd och hennes familj och hundar när flocken åker till Grekland, spännande. Det var tre kända ansikten och skägg från trimkursen. Jag hälsade även på Susanne och hennes man på kennel Zirros som jag tycker verkar trevliga. De visade sina två tjeckiska importer, jättefina hundar !

Vi tog naturligtvis en sväng till ett av tälten med hundprylar. Matte köpte ett nytt koppel och halsband med diamanter (läs glaspärlor). Det är viktigt att jag visar min kvinnliga sida tycker matte som motvikt till mitt enorma skägg eftersom alla kallar mig för HAN ! Husse var lagom glad, han tycker att hundar skall se ut som hundar inte modelejon. Vad är det för fel på en kombination ?

På hemvägen sov jag och det gjorde jag resten av dagen också, det är jobbigt att vara på utställning, även om man bara tittar................

Lowis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0