Min "kusin"



Åh idag har det varit "hundväder" säger matte. Jag har legat i uterummet och spanat på retstickorna som springer runt på tomten, Piff & Puff. De är tydligen ekorrar säger matte och bor i "mina" träd. När jag sitter under träden och vaktar släger de ibland ekollon i huvudet på mig, inte snällt. Matte och husse skrattar och säger att det påminner om Plutos julafton, ni kanske vet vad de menar.

Idag när matte surfade hittade vi en riktig snygging på nätet. Det är Tacillan Odin eller Oddi som han kallas.
Han bor hos husses kusin Regina och hennes man Kaj i Ekenäs, Finland. Han är Finsk Champion och jag skulle så gärna vilja träffa honom, vi får väl se säger matte och blinkar med ögat.........

//En förälskad Lowis

Tacillan Odin

"Odi"
Born 24.4.2004
Owner: Regina Sjöman
(Photo: Arja Järvilehto)
 

 

         Finnish Champion  

 ? Pedigree ?
Malya Mikko
Malya Match
Malya Maxim
Kariba
Roxane de Ludolphi
Negus de Ludolphi
Legende de Ludolphi
Octane at Tacillan de Nador Cléville
Domino de Manso Pelegri
Negus Volker v Hilbelinkhof
Mucky v Napoleonstock
Lolly-Pop de Nador Cléville
Hweeko Rivale Wakefield
Hyouka de Nador Cléville



Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Vilket sött inlägg! :)

2007-05-13 @ 22:47:42
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0