Tjejträffar



i slutet av -80 talet var vi ett gäng tjejer som började träffas på sk tjejmiddagar. Anledningen var att våra killar spelade tillsammans i ett bluesband och repade varje söndag. Vi tyckte det var så trist att inte få hänga på så vi bestämde att ses på egen hand, utan killar!
Vi beslutade att 1) inga barn eller killar fick följa med och 2) vi skulle ses en veckodag så något vindrickande var det inte tal om.
Första träffen var hemma hos mig i vår tvåa på Gustav Adolfsgatan 22.  Jag minns att vi frångick regel nr 1 denna gång och jag tror det är det enda regelbrottet under alla år. Emil var nyfödd och var tvungen att få mat så han var förlåten.

Vi gjorde upp en turlista och träffades en gång i månaden med avbrott för sommaren då vi gjorde uppehåll.
Den som var värdinna hade det hett om öronen eftersom vi övriga inte lyfte ett finger utan väntade på att bli serverade och att disken plockades bort. Resterande gånger när man själv var gäst fick någon annan slava.
Det var så skönt, främst under småbarnsåren, att få träffas och prata om allt som man var orolig för eller skälla av sig på sin sambo, man, arbetskamrat eller svärmor. Vi var alltid noga med sekretessen, det som sades på tjejträffarna stannade mellan oss. Nästa gång var det någon annan av oss som behövde häva ur sig något.

Några kom och gick under åren men under den längsta perioden bestod gänget av Monica, Lotta. Eva-Lena, Karin, Marie, Kajsa och mig själv.
Tillsammans fick vi 16 barn under den här tiden.
Vi bjöd på varmrätt och efterrätt/kaffe. Startade alltid 19.00 och brukade bryta upp vid 22.30.


De här bilderna togs när vi var på SPA för några år sedamn.


Från vänster:
Bild 1: Lotta, Marie, jag, Eva-Lena, Kajsa.
Bild 2: Marie, Kajsa, jag, Eva-Lena och Monica
Bild 3: jag

Idag har jag beslutat mig för att hoppa av! Jag har inte prioriterat träffarna på senaste tiden och det är inte kul för vare sig mig eller övriga tjejer. Jag hoppas dock att de fortsätter att träffas.

Tack allihopa för ett gäng jätteroliga år!!!

Kramar från Annika

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej! Jag är på jakt efter någon som kan trimma vår dvärgschnauzer, helst i närheten av Lund. När jag sökte på Google hamnade dina sidor ganska högt upp. Känner du någon som kan trimma just dvärgsnauzerhundar? Vi hittade en annan hundtrimmare i Lund men hon ville inte ta sig an just den rasen. Hälsningar Eva Johannesson

2008-12-15 @ 19:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0